Pasvorm bijwerken

Pasvorm bijwerken

Rebasen: het aanpassen van het kunstgebit of klikgebit

Wij raden u aan om jaarlijks naar de praktijk te gaan voor controle aan uw kunstgebit of klikgebit. Ook wanneer u geen last heeft. Zo kunnen problemen voorkomen worden of op tijd worden opgelost. Dit gebeurt meestal door 'rebasen'. Rebasen is het aanpassen van uw kunstgebit of klikgebit zodat deze weer perfect in uw mond past. Dit zorgt niet alleen voor optimaal draagcomfort, maar een goede pasvorm zorgt er ook voor dat er minder makkelijk vuil kan ophopen onder uw kunstgebit of klikgebit.

Wilt u ook zorgeloos kunnen eten?

Wanneer u al een tijdje een kunstgebit of klikgebit draagt slinken en veranderen uw kaken doordat er geen wortels van tanden en kiezen meer in de kaak zitten. Doordat uw kaken slinken, maar uw kunstgebit of klikgebit hetzelfde blijft, is de pasvorm van de prothese na een tijd niet meer optimaal. Dit kan problemen geven zoals:

  • Loszitten van het kunstgebit/klikgebit, waardoor u niet meer goed durft te lachen, praten en eten
  • Drukplekken (pijnlijke plekken op het tandvlees of op uw wang)
  • Wildgroei van tandvlees

Maar let op! Een slecht passende prothese hoeft niet altijd voor klachten te zorgen.

Praktijk sfeerbeeld

Controle implantaten belangrijk voor de garantie

Bij een klikgebit op implantaten is een halfjaarlijkse controle ook zeer belangrijk voor de garantie van uw implantaten. Problemen met betrekking tot de implantaten kunnen dan voorkomen worden of op tijd worden opgelost. Zo behoudt u altijd uw garantie en bent u verzekerd van een optimale en langdurige implantaatvoorziening.

Prothese check

Heeft u last van uw kunstgebit of klikgebit? Of bent u al heel lang niet meer op controle geweest?

Uw prothese jaarlijks laten checken is belangrijk voor uw prothese en uw algehele gezondheid. Deze afspraak is geheel vrijblijvend en verplicht u tot niets. Tijdens deze check wordt gekeken of uw kunstgebit nog goed in uw mond past en de behandelaar controleert uw mondgezondheid. Deze check is éénmalig en geen vervanging van de periodieke controle, maar kunt u wel gebruiken indien u twijfelt of uw kunstgebit nog goed zit.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Mondzorg Leerdam? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Wennen aan een kunstgebit

Wennen aan een kunstgebit

Ondanks dat onze klinisch prothesetechnicus uw prothese volledig op maat maakt, is het natuurlijk toch wennen. Ons advies is: houd uw nieuwe kunstgebit direct in en probeer er meteen mee te eten en praten.

Mocht er toch druk of pijn ontstaan, dan staan wij uiteraard altijd voor u klaar om de nodige aanpassingen te doen. Vijl of schuur zelf nooit aan uw prothese, maar neem contact met ons op.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 17:00
woensdag07:00 - 17:00
donderdag08:00 - 17:00
vrijdag07:00 - 16:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Voorwaartsveld 5
Leerdam 4142 DA
Route

Patiëntervaringen

2670 reviews · ⭐ 9.1 gemiddeld

Geen klachten over de behandelaar.

Geen bijzonderheden. Fijn dat je wel snel wordt geholpen

prima ervaring

Had een zeer lieve en rustige dame. "fijne" ervaring.

Prima, zeer tevreden.

Maandag 15 juni 2026 mijn aller, allerlaatste afspraak gehad met Klaas. Zeer kundige tandarts, helaas gaat hij met pensioen. Nu maar afwachten welke tandarts ik nu ga krijgen.

Fijne tandarts goed geholpen

Prima

Deskundig en vriendelijk team

De mondhygiëniste werkt heel zorgvuldig en er is tijd voor persoonlijk contact. Dit geldt ook voor de tandarts en assistent. Er worden niet meer foto’s gemaakt dan nodig. Ook worden er niet onnodig dure ingrepen gedaan. De oude vullingen worden steeds goed gecontroleerd en er wordt geluisterd naar mijn eventuele (pijn)klachten. Het maken van afspraken gaat zeer efficiënt.

Fijn geholpen

Vind het fijn dat ik 2 afspraken tegelijk kan doen in 1 uur tijd

Ging heel goed

Heel goed er werd ook geluisterd naar mijn verhaal

Patientvriendelijk

Ik vind Fereshta een ervaren, vriendelijk en fijne tandarts. Ik voel me zeer op mijn gemak bij haar en ben van overtuigd dat ik goed geholpen en geadviseerd wordt

Gewoon heel goed

Zowel de mondhygieniste en de tandarts zijn vriendelijk, duidelijk en vakkundig. Wat wens je nog meer bij de tandarts!

Klantvriendelijk

Elke keer werd ik heel vriendelijk ontvangen. Er was altijd tijd om naar mijn ervaring te luisteren. Er werd mij steeds uitgelegd , wat er gedaan werd.

Prima praktijk

Tandarts van Keulen is een fijne tandarts, legt alles rustig uit en zegt wat hij doet . Fijn als je gespannen bent.

Goede behandeling

Prettig contact,kundig,betrokken

Weer goed geholpen door Klaas. Helaas voor de laatste keer door hem.

Receptie werkt klantvriendelijk. Er is altijd zit plaats ingeval ik te vroeg ben.

Top tandarts praktijk

Altijd goed behandeld. Altijd goede adviezen. Heel vriendelijk personeel. Gewon top .

Goed en vriendelijk geholpen

Goede ontvangst Persoonlijke en vriendelijke bejegening van tandarts met uitleg wat hij ging doen.

Heel fijne praktijk

Vriendelijke kundige tandarts die luistert en meedenkt!!

Eerlijk en duidelijk

Leg de mogelijkheden van waarom wel en waarom niet duidelijk uit. Moet alleen lang wachten op de begroting.

Geweldige fijne tandarts

Doordat ik ontzettend bang ben voor de tandarts, ga ik meestal te laat. Tandarts Oost heeft mij heel goed gerust kunnen stellen en gaat ontzettend goed om met angstige patiënten, complimenten! Verder denkt zij heel goed mee en geeft uitstekend advies.

prima

prima

Fijne praktijk

Fijne praktijk met vriendelijke dames aan de balie,, en goeie mondhygiënisten en tandartsen

Vriendelijk

Goede behandeling

Helemaal top

Fijne tandarts geen opmerkingen verder

Uitstekend.

Top omdat ik altijd bang ben

Vakmanschap en vriendelijkheid

Klaas is altijd in geweest voor een praatje en gekheid. En ondertussen deed hij vakkundig zijn werk. Jarenlang hebben we geboft met een goede tandarts

Tand trekken

Tandtrekken slechte ervaring