Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2657 reviews · ⭐ 9.1 gemiddeld

Eerlijk en duidelijk

Leg de mogelijkheden van waarom wel en waarom niet duidelijk uit. Moet alleen lang wachten op de begroting.

Geweldige fijne tandarts

Doordat ik ontzettend bang ben voor de tandarts, ga ik meestal te laat. Tandarts Oost heeft mij heel goed gerust kunnen stellen en gaat ontzettend goed om met angstige patiënten, complimenten! Verder denkt zij heel goed mee en geeft uitstekend advies.

prima

prima

Fijne praktijk

Fijne praktijk met vriendelijke dames aan de balie,, en goeie mondhygiënisten en tandartsen

Vriendelijk

Goede behandeling

Helemaal top

Fijne tandarts geen opmerkingen verder

Uitstekend.

Top omdat ik altijd bang ben

Vakmanschap en vriendelijkheid

Klaas is altijd in geweest voor een praatje en gekheid. En ondertussen deed hij vakkundig zijn werk. Jarenlang hebben we geboft met een goede tandarts

Tand trekken

Tandtrekken slechte ervaring

Vriendelijk en professioneel

prima

Goede verzorging

Afscheid van Klaas wens hem goede veel gezonde en fijne jaren

Professioneel en rekening houden met de mens

Er wordt altijd rekening gehouden met je. En er wordt goed advies gegeven.

Prima bezoek, snelle en goede behandeling en heel fijn team!

Voel me bij de beide dames altijd goed gehoord en goed geholpen!

Betrokken zorg

Vriendelijk en deskundig personeel. Op tijd en goed geholpen.

Snel geholpen

Goede tandarts!

Goed,snel en vriendelijk geholpen.

Perfect voor mij.

Goed georganiseerd bedrijf

Goede behandelingen gehad ,zelfs kleine reparatie uitgevoerd tijdens controle beurt.

Professioneel en vriendelijk

Een eenvoudige standaard controle werd prima afgehandeld.

Prima geholpen

Goede service en uitleg

Ontspannen behandeld

Goede behandeling en er wordt gevraagd of alles verder goed met mijn gebit is.

Fijn geholpen

Kies afgebroken. Goed en snel gemaakt

Controle-bezoek.

Goed

Vriendelijk geholpen zoals altijd

Vriendelijk geholpen zoals altijd

Hele fijne tandarts Stefan Van Keulen heel blij mee

De beste tandarts die wij hebben altijd vriendelijke en eerlijk

Fijne praktijk

Deze praktijk is voor mij meer dan prima